Meeuwen en marketing

Meeuwen en marketing

Wie met mij werkt of mij volgt, weet dat ik een enorme liefde heb voor dieren. En dat ik hier enorm veel inspiratie uithaal. Op het moment dat ik dit schrijf, ben ik op huizenruil in Haarlem.De hele ochtend heb ik geluisterd naar schreeuwende meeuwen. Ik vind ze ontzettend grappig. Ze zijn volhardend en hoe harder ze gillen hoe meer het op mijn lachspieren werkt. Mijn aandacht hebben ze. Ze zijn echt volop aanwezig.

Pas als ik opsta en uit het raam kijk, zie ik de onopvallende kleinere vogels zoals mussen en merels. Begrijp me niet verkeerd, ook die maken af en toe flink lawaai. Vaak als ze in gevaar zijn. Maar ze zijn niet constant aanwezig zoals de meeuwen. En ja, sommige mensen zullen liever de mus zien dan de meeuw. Maar denk je aan strand en zee? Dan denk je aan meeuwen. Wanneer denk je aan de mus? Pas als je hem ziet.

En dit is precies zoals zichtbaar zijn op bijvoorbeeld social media zijn werkt. Continu van je laten horen. Niet alleen als er nood aan de man is en je van je moet laten horen om niet opgevreten te worden door anderen.

Moet dan dan per sé zo schreeuwerig als de meeuw? Nee natuurlijk niet. Maar de meeuw is wie hij is. Dat schreeuwen hoort bij hem. Voor mij is het deel van zijn charme. Het gaat om hoe zichtbaar hij is. Op hoeveel plekken je hem ziet. En hoe hij makkelijk in je gedachte plopt door associaties. Dat is zijn persoonlijke brand.

Dus wees niet bang om gezien te worden.Of om beoordeeld te worden. Of gewoon jezelf te zijn ook als dat anderen irriteert. Maak van jezelf en al jouw charme een merk waar niemand omheen kan. Want de meeuw…die staat ook voor vrijheid. Vrijheid om te zijn. Vrijheid om het leven te leven zoals JIJ wilt.

Dus als je de volgende keer weer twijfelt of je iets wel kan. Of als je je afvraagt of je iets wel moet doen. Maak dan contact met de meeuw en zweef lekker met hem mee in vrijheid. Zodat je kan laten zien wie jij bent.

Liefs,
Lisette

Geen reacties

Je reactie toevoegen