De waarheid over funnels

De waarheid over funnels

Funnels. Love them or hate them.
Maar we werken wel. Mits ze goed in elkaar zitten.

“Ja maar wie zit nog op een ebook/webinar/vul hier een willekeurige weggever in te wachten?”
Jouw klanten. Mits je daadwerkelijk waarde levert en niet alleen maar loopt te roeptoeteren.

“Ja maar ik hou niet van dat aansmeren”.
Het is geen aansmeren. Mits jij pure intenties hebt en een goed product.

“Ja maar ik hou niet van die marketing trucjes”.
Dan blijf je lekker in je eigen poel vissen in plaats van je potentiële klantenkring uitbreiden.

Een funnel is namelijk niet meer dan een marketingmiddel en kan veel vormen hebben en helemaal op jouw manier ingericht worden. Het is een manier om je bereik te vergroten en gevonden te worden door potentiele klanten. Net zoals andere marketingmiddelen.

Want hoe je het ook wendt of keert: om de klanten te laten komen, moet je laten zien wie je bent, wat je te bieden hebt en welke toegevoegde waarde je levert. Ofwel: aan marketing doen. En een goede marketing omvat strategie, authenticiteit en goede kwalitatieve producten. Heb je 1 van de 3 niet dan kan ik je nu al zeggen dat het niet duurzaam zal zijn.

Maak jij al gebruik van funnels? Waarom wel of niet?

Geen reacties

Je reactie toevoegen