Doe marketing vanuit je hart die bij je past

Doe marketing vanuit je hart die bij je past

Vroeger zei ik overal ‘ja’ op. Wil je deze klus? Ja hoor!Doe je mee met dit project? Ja leuk!Ga je mee dit en dat doen? Ja zeker.En ga zo maar door.

Ik zei geen ‘ja’ omdat ik het echt allemaal leuk vond of wilde doen. Maar omdat ik bang was tekort te komen en geen geld te verdienen.

Ik zei ja omdat ik bang was dat ik een kans misliep. Ik zei ja omdat ik goed genoeg wilde zijn. Om alle verkeerde redenen zei ik ja en daarmee keihard nee tegen mezelf.

Ga voor jezelf na of je een ja voelt

En mijn hoofd zegt nog steeds vaak ja tegen vanalles en nog wat. Maar het verschil is dat ik heb leren luisteren naar wat mijn gevoel zegt en keer ik naar mijn basis. Ik stel mezelf de vragen:
* Word ik hier oprecht blij van?
* Is dit goed voor mij?
* Gaat mijn energie hiervan stromen?

Als niet alles een ja is, dan zeg ik ook geen ja. Want dan is ja zeggen tegen een ander is per definitie nee tegen mij. Het antwoord kan door groei en ontwikkeling op den duur alsnog veranderen in ja overigens. Maar dat is weer voor een andere post ?

Ga geen dingen doen die niet bij jou passen

Mijn punt is: ga geen dingen doen, die je niet wilt en niet bij jou passen op dat moment. Wil je geen wekelijkse mailing sturen en voelt het zwaar? Doe het dan niet. Wil je geen dagelijkse social post doen en gaat je energie ervan omlaag? Doe het dan niet. Wil je geen content machine worden en op elk platform zichtbaar zijn? Doe het dan niet.

Wel wil ik je meegeven om na te gaan waarom je het niet wilt. Want ons hoofd kan ons goed voor de gek houden over wat we wel en niet willen. Dit is ook 1 van de onderdelen van de 5-daagse challenge die 21 september start.

Mocht je dus hierin meer duidelijkheid willen voor jezelf? Doe dan gezellig mee en ik help je deze antwoorden te vinden. Aanmelden kan via: https://bit.ly/voel-de-angst-challenge Leuk je daar te zien!

Liefs,
Lisette

P.S. Ik heb ook nog ruimte om 1 op 1 te werken met een ondernemer om te bouwen aan diens onderneming. Heb je interesse? Neem dan contact op

Geen reacties

Je reactie toevoegen