Marketing tip: recycle je content

Marketing tip: recycle je content

Stel je hebt vorig jaar een super goede blog geschreven van zo’n 3000 woorden waar je zeker een dag mee bezig bent geweest. Je hebt hem op je social media geplaatst waar veel reacties op kwamen, maar ja…hij staat weliswaar op je site maar op je feed is hij niet echt zichtbaar meer.

Goed nieuws: je kunt deze content gewoon opnieuw gebruiken. Al dan niet in een nieuw jasje. Een heel goed idee. Want:

1) Je bespaart tijd. In het maken van goede content kan soms veel tijd zitten. Als je goede content hebt, is er geen reden om hier niet mee te spelen en er verder mee te bouwen. Plaats hem gewoon nog eens. Controleer wel of het nog up-to-date is.

2) Niet iedereen ziet jouw posts. Je hebt dus misschien veel tijd en energie gestoken om de perfecte tekst op je Facebook of Instagram te knallen of die ene fantastische blog. Maar wist je ook dat gemiddeld zo’n 70% van jouw volgers je post niet zien? Je kan dus gerust posts meerdere malen per jaar inplannen om zichtbaar te blijven. Extra pluspunt: in herhaling zit kracht. Het wordt beter onthouden en kan zelfs bijdragen aan een positief gevoel (mits niet te veel herhaling uiteraard).

3) Er zijn nog meer mogelijkheden. Die blog alleen is natuurlijk al super, maar denk ook verder dan alleen de blog op zich plaatsen. Pak er een anekdote of quote uit waar je de aandacht mee kan trekken. Maak er een leuke video van. Of gebruik het als basis voor een mailing. Je hoeft dus niet telkens opnieuw alles te bedenken. Op deze manier kom je makkelijk aan allerlei soorten content waar jij zichtbaarder mee wordt.

P.S. Content opnieuw gebruiken is ook super handig voor types zoals ik die impulsief iets posten, terwijl ze een format bedacht hadden (en ze zich toch eens een keer eraan willen houden want er zit een idee achter), posts dus weer verwijderen en vervolgens opnieuw plaatsen. Je kan er dus alle kanten mee op ?

Geen reacties

Je reactie toevoegen